dimarts, 29 de novembre del 2016

Les aquarel·les de Joan Batllori




Article enviat per Joan Batllori

Allà pels principis del 60 a la redacció de l'AULA 13, revista que publicàvem a la Escola, varem fer, una mica en pla  de “conya”, un quadre abstracte que varem presentar a una exposició que es feia al Palau de la Virreina per recaptar fons en favor de la Creu Roja. Després d’aquest primer pas amb la pintura, en Guixà em va proposar de fer una exposició a una sala que s’havia d’inaugurar. La sala era la Lleonart al carrer del PI, i així ho varem fer preparant una sèrie de quadres, tots ells abstractes, i que tot i no tenir ni preparació ni experiència van resultar d’una qualitat prou acceptable. La expo va ser molt divertida i ens va posar amb contacte amb un mon artístic totalment desconegut per a nosaltres.





Després d’aquesta experiència no vaig tenir mes contacte amb la pintura fins molts anys després, quant un estiu de vacances i fent servir un estoig d'aquarel·les que m’havia deixa una companya de feina, vaig començar a pintar uns quadrets, molt naïfs, amb aquest tipus de material. La cosa em va agradar i tot veient una exposició d'aquarel·les a Blanes, d’un aquarel·lista molt bo, Aineto, li vaig preguntar coses sobre la tècnica, etc. I va ser ell qui em va recomanar que anés a la Agrupació d'Aquarel·listes de Catalunya, on feien uns tallers per aprendre aquesta Técnica. Em vaig fer soci de la Agrupació (1985) i vaig estar molts anys anant-hi a aprendre. Vaig participar en la exposició que cada dos anys feia la agrupació amb el concurs  de grans aquarel·listes del moment i també del que n’estaven aprenent, i fèiem el que bonament podíem. 




L’any 1988 vaig fer la primera exposició al Centre Cívic de Torre Llobeta (Horta Guinardó) i d’aleshores he anat fent expos a molts llocs de Catalunya inclús enviant obres a una expo itinerant que es feia a varies ciutats d’Espanya. Feia també, cada estiu, una exposició al lloc on estiuejava, La Ampolla, amb temes locals del Delta de l’Ebre, i que els vaig anar venent a gent diversa. Ara totes aquelles aquarel·les formarien una estampa ja desapareguda de La Ampolla i rodalies. Des de 1996, i arran de anar a Sant Antoni de Calonge, vaig descobrir les fires de Dibuix i Pintura. Aquestes fires es fan arreu del país, normalment els caps de setmana, i son de un sol dia. Participen una gran diversitat de pintors, de tot tipus de tècniques i estils. Vaig començar a participar en aquestes fires cada cop amb mes intensitat ja que, a part de vendre mes o menys, estàs en contacte directe amb els visitants i pots copsar les reaccions davant de les teves obres.




Les fires en les que he participat durant molt anys: Sant Antoni de Calonge, Palamós, Platja d’Aro, Tossa, Lloret, Sant Pol, Vilassar, Mollet, Manresa, Banyoles, Girona, etc.., han estat una experiència extraordinària, principalment pel contacte que he tingut amb quantitat de gent i he pogut repartir obres per arreu del país i per arreu del mon també. Amb aquesta aportació m’afegeixo a la de molts altres  companys que a part de la professió que varem estudiar a la ETPIB hem pogut desenvolupar aficions diverses  que no tenen gaire a veure amb la vesant mes tècnica de “Pèrits”. Per acabar, adjunto un enllaç per que “el movimiento se demuestra andando”: http://jbatllori.artelista.com/

1 comentari: