dimecres, 18 de febrer del 2015

L'energia lliure de Nikola Tesla, és real o ficció?


Aquest article està copiat i traduït al català del meu bloc en castellà: https://oldcivilizations.wordpress.com/  Disculpeu si trobeu errors de traducció. De totes maneres agrairé em comuniqueu possibles errades.

Silenciats durant dècades, les dificultats energètiques que pateix el planeta al segle XXI està revifant l'interès, entre la pròpia comunitat científica, pels científics heterodoxos.  L'existència de l'èter i de l'energia "punt zero", antigravitatoria o el orgón situa el debat científic actual a un pas de l'espiritual.  Encara que en les diferents tradicions espirituals sempre s'ha cregut en l'existència d'aquesta energia il·limitada, Nikola Tesla va ser el primer científic modern que va formular una teoria sobre ella;  a la fi del segle XIX la va anomenar "energia còsmica".  I no es va quedar aquí;  fins i tot la va portar a la pràctica.  El 1931, el convertidor d'energia de Nicola Tesla va posar en funcionament un luxós cotxe, marca Arrow, portant-lo fins arribar als 128 km / hora.  Amb matisos molt subtils, l'energia còsmica de Tesla ha estat rebatejada posteriorment com "energia taquiònica". 


Durant el segle XX, la física quàntica va tornar a emparentar a la ciència amb l'alquímia.  A la llum d'experiments avui assumits per la ciència oficial, molts conceptes s'estan redefinint, i altres, semblen difusos, pel que ens movem per terrenys movedissos.  ¿S'imaginen el que seria el nostre món si poguéssim tenir energia lliure?  Segons Nikola Tesla "La potència elèctrica està present per tot arreu de forma il·limitada i pot fer funcionar tota la maquinària del món sense necessitat de carbó, petroli, gas ni cap altre combustible".  Albert Einstein ens diu: "La majoria de les idees fonamentals de la ciència són essencialment senzilles i per regla general poden ser expressades en un llenguatge comprensible per a tots".  I Arthur C. Clarke afegeix: "Qualsevol tecnologia prou avançada és indistingible de la màgia". 


Ciència i màgia es confonen.  La ciència ha creat complexes formules matemàtiques, vocabularis foscos i caixes negres per apartar el poble del poder de la tecnologia.  L'energia taquiònica alberga similituds amb el "orgón" de Wilheim Reich.  Ambdues tenen connotacions místiques, encara que el orgón està més relacionada amb la vibració.  El orgón o energia orgónica és una idea proposada i promoguda en la dècada de 1930 pel psicoanalista Wilhelm Reich (1897-1957), que va crear originalment aquest terme per descriure una força vital universal.  La idea va ser ràpidament desacreditada i descartada, i el consens actual de la comunitat científica és que la teoria orgónica és un exemple de pseudociència.  Reich, originalment part del cercle de Sigmund Freud a Viena, creia que el concepte de libido de Freud tenia en realitat una base biològica, i va desenvolupar una pràctica terapèutica ostensiblement dissenyada per alliberar aquesta energia corporal, ja que -d'acord a Freud- la salut mental depenia d'un flux libidinal sense inhibicions.  Aquesta teoria biofísica eventualment va culminar en el desenvolupament del concepte de orgó (paraula derivada de la mateixa arrel que "organism" i "orgasme"), que segons Reich era una substància sense massa i omnipresent, similar a l'èter, però fortament associada amb l'energia vital en lloc de la matèria inert.  La orgonita és una substància composta per brins de metall, quars i resina de polièster en proporcions aproximadament iguals, que ordenaria i potenciaria aquesta energia segons les tesis de Reich.  L'invent de la orgonita s'atribueix al doctor Wilhelm Reich, qui hauria descobert una energia vital (conceptualment similar al prana, qi, kundalini, etc., de diverses religions i filosofies místiques orientals) present a tot arreu, però que pot ser bàsicament positiva o negativa, tenint, segons aquesta polaritat, efectes bons o dolents sobre els organismes vius.  Segons la seva teoria, la orgonita "ordena" aquesta energia provocant conseqüències positives en l'entorn més immediat. 




Hi ha diversos tipus de comunitats al voltant d'aquest tema, algunes pertanyen a creences minoritàries que empren la orgonita com a eina, altres busquen negoci amb la venda de dispositius de orgó, però cap ha demostrat científicament cap de les utilitats que li atribueixen a la orgonita.  La orgonita i els seus suposats beneficis entrarien doncs en el camp de la pseudociència, ja que no existeixen estudis científics fiables que el puguin convertir en un camp científic comprovable, i experimentat segons el mètode científic.  El heterodox psicoanalista alemany, un altre dels innombrables de la ciència oficial, va conèixer en vida les mateixes calamitats que altres heterodoxos com Tesla o Schumann.  El seu treball va ser censurat per un organisme tan aliè a les qüestions científiques com el FBI.  En essència, els defensors de l'energia "punt zero" argumenten, recolzant-se en els fonaments de la física quàntica, que "l'espai no és buit, sinó que està submergit en un camp magnètic molt concentrat, compost de partícules que es mouen més ràpidament que la llum i que constitueixen una font d'energia lliure, situada fora del camp electromagnètic, independent de la llum i el sol".  La ciència oficial, per la seva banda, replica que, tant a l'interior de l'àtom com del cosmos, on no hi ha matèria (partícules, planetes o sols) existeix buit, és a dir, no hi ha res, inclòs energia.  No obstant això, els experiments amb acceleradors de partícules i el descobriment de l'antimatèria han tendit un pont entre les dues postures, que el Zen ja va anticipar al sostenir que "la natura última és buit" i "el tot està contingut en el no res".  Tot això desemboca en diverses preguntes filosòfiques que avui dia divideixen als propis científics: el buit és absència de matèria però també d'energia?  En 1915 Reuters va informar que Nikola Tesla i Thomas Edison compartirien el Premi Nobel de Física d'aquell any.  Nombrosos mitjans informatius de tot el món van publicar aquesta notícia com a veritable.  No obstant això, la distinció mai va ser rebuda per cap d'aquests dos científics.  Ningú coneix la veritable història, però molts creuen que Nikola Tesla es va negar a acceptar el premi. 


El seu treball va ser aprofitat per altres per generar fortunes;  però ell va viure els últims anys de la seva vida en extrema pobresa i va morir sense cap reconeixement.  Si és veritat que Tesla va rebutjar el Premi Nobel, aquest fet es va deure segurament a una qüestió de principis.  Des de la perspectiva de Tesla, Edison era un simple inventor que va desenvolupar diversos dispositius científics molt útils.  Ell es considerava a si mateix un descobridor de nous principis científics, i només incidentalment, un inventor.  Segons Tesla un descobridor sobrepassava en importància a un inventor.  Altres creuen que va ser Edison el que va rebutjar el premi.  Potser era una manera de manifestar el seu enuig per la renúncia de Tesla a la Companyia Edison i el seu ingrés a Westinghouse, l'empresa competidora.  Qui era aquest geni tan admirat durant el segle XIX?  Nikola Tesla va néixer el 1856 en el si d'una família sèrbia que vivia en una ciutat croata del sud de l'Imperi Austro-Hongarès.  El seu pare va abandonar la carrera militar per convertir-se en sacerdot de l'Església Ortodoxa Sèrbia.  Si bé la seva mare no va rebre educació formal alguna, era brillant i tenia una memòria excepcional.  Tesla sempre deia que la seva mare era la font de les seves capacitats intel·lectuals.  La seva matèria favorita a l'escola eren les matemàtiques.  Si li donaven a resoldre un problema, no necessitava d'una pissarra o un full de paper.  Tesla tenia l'extraordinària capacitat de registrar en la seva ment tots els passos necessaris per solucionar el problema, com si ell mateix ho hagués inventat.  Aquesta habilitat per a resoldre problemes matemàtics i visualitzar dissenys d'enginyeria li va ser de gran utilitat en diferents etapes de la seva vida.  Nikola tenia una memòria prodigiosa i era un àvid lector.  També va aprendre diversos idiomes.  Això li va permetre accedir a textos escrits en diverses llengües.  Des de la seva més primerenca edat, Tesla armava complexos dispositius mecànics amb qualsevol material que tingués disponible.  Durant la seva joventut es va dedicar tant a l'estudi que la seva família va témer per la seva salut. 




El seu pare va advertir que l'enginyeria, disciplina que requereix anys d'intensos estudis, ia la qual aspirava Nikola, podia comprometre el seu benestar físic i mental.  Va intentar convèncer, llavors, que prengués els hàbits religiosos.  Al llarg de la seva carrera Tesla va patir diverses malalties generades per la seva extremada dedicació a la feina.  Malgrat la seva debilitat física i d'haver contret malària, Nikola completar amb èxit la carrera d'enginyer.  Va ser durant aquest període que Tesla va decidir dedicar la seva vida a l'experimentació elèctrica.  En retornar a la seva llar, els seus pares li van manifestar la seva preocupació, ja que la seva salut encara era feble, i van insistir novament perquè seguís una carrera religiosa.  De seguida, Nikola rebre altres contratemps en contreure còlera i rebre la crida a files de l'exèrcit del seu país.  Tesla es va desanimar fins al punt d'estar a la vora de la mort.  Sabia que de sobreviure al còlera, havia d'entrar en l'exèrcit i després continuar una carrera religiosa.  Es desespera i en el seu llit de malalt estava tot el temps malhumorat.  En percebre el seu estat, el seu pare es va penedir i li va donar permís perquè seguís la carrera d'enginyeria elèctrica.  Mentre estava a la Universitat, Tesla va pensar que podria ser possible operar un motor elèctric sense espurnes.  Però el professor li va dir que tal motor requeriria una perpètua moció, i per això, era impossible.  Tesla estava determinat a provar que el seu professor estava equivocat.  En aquest temps (1889), tot i la mofes dels professors, Tesla va patentar el generador de corrent altern.  Durant aquesta dècada, va investigar intensament altres mètodes de generació d'energia, incloent un col·lector de partícules carregades, patentat el 1891. Quan el New York Times, al juny de 1902, va publicar un article sobre un inventor que afirmava que havia inventat un generador elèctric que no requeria una font externa de combustible, Tesla li va escriure a un amic, que ell ja havia inventat tal dispositiu.  Tesla pregonava que la invenció era un generador elèctric que no consumiria cap combustible.  Tal generador seria el seu propi motor principal i era completament impossible, segons els científics moderns. 


D'altra banda en aquella època tots "sabien" que una màquina més pesada que l'aire no podia volar.  Violaria les lleis de la física.  Aquesta era l'opinió apresa de pràcticament tots els anomenats experts en la matèria.  Per exemple, Simon Newcomb va declarar en 1901: "La demostració que cap combinació possible de substàncies conegudes, formes conegudes de màquines i formes conegudes de força, poden ser unides en una màquina pràctica per la qual l'home volaria llargues distàncies a través de l'aire" .  Afortunadament, unes poques persones, com els Germans Wright no van acceptar tals pronunciaments.  Ara acceptem normalment el vol d'objectes més pesat que l'aire.  Ara, físics i altres científics estan dient coses similars en contra de la idea de les tecnologies d'energia lliure.  Utilitzen termes negatius, com ara pseudociencia i moció perpètua.  I citen lleis físiques que asseveren que l'energia no pot ser creada o destruïda (1ª llei de la termodinàmica), i hi ha sempre una disminució de l'energia útil (2a llei de la termodinàmica).  Les invencions d'energia lliure són dispositius que poden captar un il·limitat subministrament d'energia de l'univers, sense cremar cap mena de combustible, creant la solució perfecta a la crisi mundial d'energia i la seva contaminació associada, degradació i destrucció del medi ambient.  Al contrari dels dispositius solars o de vent, els dispositius d'energia lliure necessiten poca o cap capacitat d'emmagatzematge d'energia, perquè poden captar tanta energia com es necessiti i quan es necessiti.  Apropiadament dissenyats, els dispositius d'energia lliure no tenen cap mena de limitacions.  En el periòdic Brooklin Eagle, Tesla va anunciar, el 10 de Juliol de 1931 que: "Jo he atrapat els raigs còsmics i els he fet operar un dispositiu de moviment".




Què són els raigs còsmics? El nostre planeta rep constantment una pluja de partícules carregades . Cada segon 1000 partícules per metre quadrat colpegen les capes més exteriors de l'atmosfera terrestre. Aquest flux de partícules (anomenat raigs còsmics), provinent majoritàriament de la nostra Galàxia, i consisteixen en un 90% de protons, 9% partícules alfa i la resta són nuclis més pesats que l'hidrogen. Des d'èpoques molt remotes, els astrònoms han observat l'aparició sobtada d'estrelles en llocs on abans no es veia cap objecte astronòmic. Aquestes estrelles noves o supernoves, es produeixen en una explosió termonuclear que projecta una gran quantitat de partícules energètiques a l'espai interestel·lar. La font més important de rajos còsmics són les supernoves a la nostra galàxia.  El vent solar també contribueix al flux de partícules que arriben a la Terra.  Cada segon, el Sol emet una mitjana de 300 mil tones de matèria en forma de gas ionitzat que bufa com un vent en una regió que cobreix tot el sistema solar.  En rodalies de la Terra el vent solar consisteix d'un flux de 100 milions de protons i electrons per centímetre quadrat cada segon.  L'existència del vent solar va ser predita en 1958 per les teories del físic Eugene Parker de la Universitat de Chicago i va anar directament observat en 1961 pels detectors de la sonda espacial Explorer 10. Les partícules de major energia en els raigs còsmics s'originen en altres galàxies.  A més de les supernoves, en una galàxia existeixen altres fonts de partícules energètiques, com ara els forats negres, les estrelles púlsars i els nuclis galàctics actius.  Els raigs còsmics primaris que colpegen les capes més externes de l'atmosfera, pateixen col·lisions amb els nuclis que allí es troben.  D'aquestes col·lisions resulten pluges de noves partícules elementals de tot tipus (com electrons, positrons, fondes pi, muons, etc.) que eventualment arriben a la superfície.  Aquesta pluja de raigs còsmics secundaris pot arribar a una extensió de diversos quilòmetres quadrats.  Els raigs còsmics no es propaguen en línia recta.  Com que aquests posseeixen càrrega elèctrica les seves trajectòries són afectades pel camp magnètic terrestre.  Una partícula carregada viatjant en un camp magnètic segueix una trajectòria corba o en forma d'hèlix. 


Els raigs còsmics amb energies dins d'un rang determinat queden atrapats pel camp magnètic, movent-se en trajectòries en forma d'hèlix, en una regió anomenada cinturons de Van Allen, en honor de James Van Allen qui els va descobrir en 1958. El confinament de partícules carregades en regions determinades dóna origen a l'emissió de llum en l'atmosfera polar quan aquestes xoquen amb molècules d'aire.  La llum així emesa generen les espectaculars aurora boreal o aurora austral.  Més tard en el mateix article, Tesla va dir: "Fa més de 25 anys, jo vaig començar amb els meus esforços per atrapar els raigs còsmics, i ara puc afirmar que he tingut èxit".  El 1933 va fer la mateixa afirmació en un article per al diari New York American, sota el títol: Dispositiu per Atrapar l'Energia Còsmica.  En aquest article, Tesla afirmava: "Aquesta nova energia per conduir la maquinària del món serà derivada de l'energia que opera l'univers, l'energia còsmica, la font central per a la terra és el sol, el qual està per tot arreu present, en quantitats il·limitades".  Això significaria que el dispositiu del qual Tesla parlava s'havia d'haver construït abans de 1908. Gairebé amb tota seguretat, la idea se li havia ocorregut a Tesla anys abans.  Una informació més exacta està disponible a partir de la seva correspondència, ara a la Biblioteca de la Universitat de Columbia.  El 10 de juny de 1902, en una carta al seu amic Robert O. Johnson, editor de Century Magazine, Tesla va incloure una retallada de New York Herald del dia anterior, en què parlava de Clement Figueres, un enginyer expert en fustes i boscos, de les Illes Canàries, que va inventar un dispositiu per generar electricitat sense cremar combustible.  El que va succeir amb Figueres i el seu generador sense combustible no se sap, però la seva anunci al diari impressionar a Tesla, que en la seva carta a Johnson afirmava que ell ja havia desenvolupat tal dispositiu i revelat les lleis físiques subjacents.  Altres patents nord-americans, que havien estat arxivades, informaven de motors que operen exclusivament amb energia contínua, aparentment usant energia que circula a través del camp magnètic de la terra.  Requereixen una xarxa de retroalimentació per poder ser operatius. 




Una altra patent, descrita a la revista Ciència i Mecàniques, a la primavera de 1980) requereix imants especials, però no requereix cap retroalimentació.  Tal motor podria operar un generador elèctric o una bomba de calor reversible en qualsevol llar, tot l'any i gratis.  Segons Oliver Nichelson, que ha fet estudis extensius de Tesla i les seves màquines d'energia lliure, diu que el dispositiu que, en principi, sembla encaixar millor amb les afirmacions de Tesla, es troba en la seva patent per a un "Aparell per Utilització d'Energia Radiant ", núm 685,957, que va ser sol·licitada el 21 de març de 1901, i concedida el 5 de novembre de 1901. El concepte darrere del llenguatge tècnic és aparentment simple: una planxa aïllada de metall és posada el més alt possible en l'aire.  Una altra planxa de metall és posada a terra.  Un filferro va des de la placa de metall, a un costat del condensador i un segon filferro va des de la planxa a terra cap a l'altre costat del condensador.  Partícules minúscules de matèria electrificada positivament actuen sobre la planxa superior, transferint contínuament una càrrega elèctrica a la mateixa.  El terminal oposat del condensador, connectat a terra, pot ser considerat com un immens magatzem d'electricitat negativa.  Una feble corrent flueix contínuament en el condensador i ja que les partícules es carreguen a un potencial molt alt, aquesta càrrega del condensador pot continuar gairebé indefinidament.  Ara diríem a aquest dispositiu un panell solar-elèctric.  Tot i que la invenció de Tesla és molt diferent, el més proper en tecnologia convencional és el foto-voltatge.  Una diferència radical és que els panells solar-elèctrics convencionals tenen un substrat cobert amb silicona cristal·lí, mentre que el de Tesla usa silicona amorf.  Els panells solars convencionals són cars.  Però el panell solar de Tesla és només una planxa brillant de metall amb un recobriment transparent d'un material aïllant. 


S'aconsegueix que l'energia solar carregui aquest condensador.  Connectant alguna espècie de dispositiu interruptor, perquè pugui ser descarregat a intervals, ja tindria una sortida elèctrica.  La patent de Tesla ens diu que és molt simple aconseguir energia elèctrica.  Com més gran sigui l'àrea de la planxa aïllada, més energia s'aconsegueix.  Tanmateix, això és més que un panell solar, perquè no necessàriament necessita llum solar per operar.  També produeix energia a la nit.  Per descomptat, això és impossible, segons la ciència oficial.  Per aquesta raó, no es pot aconseguir una patent de tal invent actualment.  El receptor d'energia lliure de Tesla es refereix al sol, així com a altres fonts d'energia, com els rajos còsmics.  El dispositiu funciona a la nit a causa de la disponibilitat de raigs còsmics durant la nit.  Tesla també es refereixi a terra com un immens magatzem d'electricitat negativa.  Tesla estava fascinat per l'energia radiant i les seves possibilitats com a energia lliure.  El va trucar al radiòmetre de Crookes un bellíssim invent.  El radiòmetre de Crookes o molinet de llum (light-mill) és un dispositiu inventat en 1873 pel químic Sir William Crookes.  Consisteix en quatre braços que sostenen cadascun un àlep o placa en els seus extrems, pintats de blanc d'un costat i de negre de l'altre.  Els quatre braços que suporten les plaques estan suspesos en una agulla i sostinguts per un eix de vidre per disminuir al màxim la fricció.  Aquest molinito es troba dins d'una esfera de vidre segellada i en la qual s'ha realitzat un buit no total.  Els àleps roten en ser exposats a llum, sent més ràpid el gir com més intensa és la llum incident.  Això proporciona una mesura quantitativa de la intensitat de la radiació electromagnètica.  L'explicació de la rotació d'aquest dispositiu ha estat històricament el motiu de molta controvèrsia científica.  Crookes va tenir la idea arran d'algunes investigacions químiques que realitzava.  En el curs d'experiments químics que exigien mesures quantitatives molt precises, es trobava pesant mostres en una càmera a buit parcial, amb l'objecte de reduir l'efecte dels corrents d'aire.  De sobte, va notar que el valor de les pesades era pertorbat quan sobre la balança incidia llum solar.  Investigant aquest efecte, va crear el dispositiu que porta el seu nom.  Encara es fabriquen i venen radiòmetres de Crookes amb propòsits recreatius o didàctics. 




Tesla creia que tornaria possible atrapar energia directament connectant-se a la mateixa roda de la natura.  Aquest sembla un disseny que semblaria complir amb la seva afirmació d'haver desenvolupat un generador sense combustible, energitzat pels raigs còsmics.  Però, en 1900, Tesla va escriure el seu article més important, que descriu com una màquina autoactivant que trobaria energia en el medi ambient, un generador sense combustible diferent del seu Dispositiu d'Energia Radiant.  L'article "El Problema de Incrementar l'Energia Humana - A través de l'ús del Sol", va ser publicat pel seu amic, Robert Johnson a la revista mensual El Segle (The Century), en la seva edició de juny de 1900. El títol del capítol on discuteix el dispositiu és "Una Sortida de Mètodes Coneguts - Possibilitat d'una Màquina o Motor Automàtic inanimada".  Tesla va afirmar que va començar a pensar sobre la idea quan va llegir una declaració feta per Lord Kelvin, que va dir que era impossible construir un mecanisme capaç d'abstreure calor del medi circumdant i operar per aquesta calor.  Tesla va tenir la visió d'un paquet molt llarg de barres de metall, estenent des de la Terra a l'espai exterior.  La Terra és més càlida que l'espai exterior, per la qual cosa la calor seria conduït per les barres al llarg com un corrent elèctric.  Llavors, tot el que seria necessari seria un cable d'energia molt llarg que connectés els dos extrems de les barres de metall a un motor.  El motor continuaria funcionant fins que la Terra es refredés a la temperatura de l'espai exterior.  Per descomptat, ara no necessitaríem un cable d'energia per connectar els dos extrems, ja que servirien les microones.  Aquest seria un motor que estaria refredant una porció del medi, per sota de la temperatura de l'entorn.  I seria operat per la calor abstret.  És a dir, produiria energia directament de l'ambient, sense consumir cap material. 


Tesla continua descrivint com va treballar en el desenvolupament de tal dispositiu d'energia.  Va començar a pensar sobre derivar energia directament de l'ambient quan va estar a París, durant 1883. Però va ser incapaç de fer avançar la idea durant diversos anys, a causa de la sortida comercial dels seus generadors de corrent altern i motors.  No va ser fins a 1889 quan, de nou, va prendre la idea de la màquina automàtica.  En 1893, Tesla va obtenir una patent d'una bobina elèctrica ("Bobina per electroimants") que era la candidata ideal per ser un extractor d'energia no mecànic.  És un curiós disseny, res semblant a una bobina ordinària, que es fa mitjançant un filferro que es doblega en forma de tub.  El de Tesla utilitza dos filferros posats un al costat de l'altre, però amb l'extrem del primer connectat al començament del segon.  En la patent, Tesla explica que aquesta doble bobina emmagatzemarà moltes vegades l'energia d'una bobina convencional.  La patent, però, no dóna pista del que pot haver estat la seva capacitat.  En un article per a la revista Century Magazine, Tesla compara l'energia extreta de l'ambient al treball d'altres científics que estaven intentant condensar els gasos atmosfèrics en líquids.  En particular va citar el treball del Dr. Karl Linde, que va descobrir el que Tesla va descriure com un mètode auto-refredador per liquar l'aire.  Com va dir Tesla, "Aquesta és l'única prova experimental que jo cercaba, que l'energia era obtinguda del medi, de la manera contemplada per mi".  El que vincula el treball de Linde amb la bobina electromagnètica de Tesla és que ambdues usaven un doble camí per al material amb què treballaven.  Linde tenia un compressor per bombar l'aire a una alta pressió, deixar que la pressió caigués, conduir-lo a través del tub i, després, utilitzar aquest aire refredat per reduir la temperatura de l'aire entrant, fent viatjar de tornada cap amunt pel primer tub i, després, a través d'un segon tub embolicant al primer.  L'aire ja refredat és agregat al procés de refredament de la màquina i, ràpidament, condensa el gas en líquid. 




L'intent de Tesla era condensar l'energia atrapada entre la Terra i la seva atmosfera més alta, i convertir-la a corrent elèctric.  El visualitzava al Sol com una immensa bola d'electricitat, positivament carregada amb un potencial d'uns 200 bilions de volts.  La Terra, d'altra banda, està carregada amb electricitat negativa.  L'enorme diferència de potencial elèctric entre aquests dos cossos constituïa, almenys en part, el que Tesla deia energia còsmica.  Variava de nit a dia i d'estació en estació, però estava sempre present.  Les patents de Tesla per generadors elèctrics i motors van ser concedides a la fi de 1880. Durant la dècada de 1890, la gran indústria d'energia elèctrica, com Westinghouse i General Electric, van entrar en acció.  Amb desenes de milions de dòlars invertits en plantes i equip, la indústria no estava per abandonar una tecnologia tan profitosa per una altra més nova.  Tesla va veure que els beneficis podrien fer-se amb el generador automàtic.  Però les indústries dominants van veure l'impacte negatiu que tindria el dispositiu en la seva pròpia evolució tecnològica de finals del segle XIX.  Al final d'aquest article en el Century, Tesla va escriure: "Vaig treballar durant molt de temps totalment convençut que la realització pràctica del mètode d'obtenir energia lliure del sol seria d'incalculable valor industrial".  Anys més tard, el 1933, hi ha una entrevista amb Tesla sota el títol: "Tesla atrapa la Energia Còsmica".  En ella li preguntaven si la sobtada introducció del seu principi trastornaria aquest sistema econòmic, al que el Dr. Tesla va respondre: "Ja està greument trastornat".  I va afegir: "Ara més que mai està el temps madur per al desenvolupament de noves tecnologies".


En una conferència de premsa per celebrar els seus 76 anys, Tesla va anunciar que havia inventat un motor de raigs còsmics.  Quan li van preguntar si era molt més poderós que el radiòmetre de Crookes, Tesla va contestar, "Milers de vegades més poderós".  Tesla afirmava que del potencial elèctric que existeix entre la planxa elevada (positiva) i el sòl (negativa), l'energia es generava en el condensador.  I, després d'un interval convenient de temps, l'energia acumulada produïa una poderosa descàrrega.  Desafortunadament, aquesta invenció, com moltes altres que Tesla va efectuar cap al final de la seva vida, suposadament mai es va mostrar.  Almenys mai va ser mostrada en públic.  Quan va morir, havia l'equivalent de la càrrega d'un vagó sencer de ferrocarril ple de materials de Tesla confiscats pel govern.  Des de 1942 fins a 1945, durant l'arribada dels científics nazis i dels arxius secrets de guerra de l'Alemanya Nazi, obtinguts mitjançant l'Operació Paperclip, oficials de la Base de la Força Aèria Wright-Patterson van prendre possessió de tots els documents i altres materials de Tesla, que van ser classificats com a secrets del més alt nivell.  La resta dels documents de Tesla en mans del govern encara estan classificats com secrets.  Hi ha literalment tones de notes, documents, dibuixos i plànols, així com més de vint caixes de material de Tesla, encara no trobat.  El govern va distribuir falsos rumors que Tesla mai va mantenir notes, la qual cosa és mentida.  Actualment no hi ha manera de saber si el motor de raigs còsmics de Tesla és operatiu o no.  No obstant això, evidències trobades en els diaris perduts de Tesla semblen indicar que l'energia lliure és possible.  I, dins del marc de treball de la ciència coneguda.  Richard Scott McKie va dissenyar i va provar el 1991 un petit model d'un Mòdul d'Energia.  L'esquema es basa en les teories de Tesla sobre el flux d'electrons, ressonància i magnetisme, combinats amb modernes teories sobre electrònica d'alta freqüència i antenes de ràdio per generar energia directament, sense la ineficient conversió d'energia d'altres fonts. 




Tesla va aplicar el coneixement obtingut en els seus experiments a Colorado, en la construcció del Wardenclyfrfe, en el que ara és Shoreham, Long Island, precursor d'un Centre Mundial de Telegrafia.  Tesla va tenir la visió de no utilitzar-lo només per a la difusió de notícies i transmissió de missatges personals codificats, sinó també com un codi de temps universal i la transmissió sense fil d'electricitat.  Patrick G. Bailey, Ph.D., en el seu "Repàs d'Energia de Punt Zero i Teoria de l'Energia Lliure, Progrés i Dispositius", escriu que l'estudi del camp de l'energia lliure es solapa amb un gran nombre d'altres àrees de ciència i tecnologia que no són ben enteses.  Bailey creu que investigacions en aquestes àrees descobreixen important informació i dades que poden relacionar-se a diverses preguntes que ocorren en l'estudi de l'energia lliure.El Dr. Gary Johnson, professor i membre fundador de IEEE, recentment va publicar una curta revisió dels investigadors en aquesta àrea, en una notable publicació tècnica nord-americana, i va concloure el seu informe de quatre pàgines amb la següent declaració: "Hi ha molt soroll a la literatura. Alguns conceptes són òbviament absurds. Altres provaran estar en error. Però hi ha alguna senyal en tot aquest soroll? Si n'hi ha, Tesla, Moray i Bearden estan en el correcte. La rendibilitat potencial és enorme, de manera que la recerca ha de ser continuada si hi ha alguna oportunitat d'èxit". Hi ha una conspiració per suprimir els dispositius d'energia lliure, com el va patir Tesla amb el seu receptor d'energia lliure? Creiem que hi ha una xarxa de grups d'interès que s'oposen al seu desplegament. Ken MacNeill va publicar el 1983 un article molt pertorbador en què assenyalava que s'han fet desaparèixer més de 3.000 patents. Referent a això hem d'esmentar dos esdeveniments històrics pel que fa a la possible obstrucció per a la comercialització de dispositius d'energia lliure. Són els Dispositius de sobre-unitat, de T. Henry Moray, i el Motor Hindershot. Tots dos dispositius van ser públicament mostrats a la premsa nord-americana en els anys 30 (del segle XX), i es van fer proves per demostrar aquests dispositius.


Dels informes de la premsa sembla que tots dos dispositius van passar totes les proves, però només per a després caure en l'oblit. Què va passar amb aquests dispositius, els seus inventors i la seva tecnologia? També sembla que els secrets d'aquests dispositius van morir amb els seus inventors. Toby Grotz ha presentat la seva teoria i resultats sobre el Projecte Tesla per determinar si la Cavitat electrostàtica (atmosfèrica) de Schumann pot ser ressonada, si l'energia que és subministrada per la cavitat es propaga amb molt poca pèrdua, i si l'energia podria ser extreta d'altres ubicacions dins de la cavitat. La ressonància Schumann és un conjunt de pics a la banda de freqüència extremadament baixa (ELF) de l'espectre radioelèctric de la Terra. Això és perquè l'espai entre la superfície terrestre i la ionosfera actua com una guia d'ona. Les dimensions limitades terrestres provoquen que aquesta guia d'ona actuï com cavitat ressonant per a les ones electromagnètiques en la banda ELF. La cavitat és excitada en forma natural pels llampecs, i també, atès que se situa aproximadament en els 60 Hz, influeixen les xarxes de transmissió elèctrica dels territoris en què s'empra corrent altern d'aquesta freqüència. La freqüència més baixa, i al mateix temps la intensitat més alta de la ressonància de Schumann, se situa en aproximadament 7,83 Hz. Els sobretons detectats s'estenen fins al rang dels kiloherz. Aquest fenomen es diu així en honor de Winfried Otto Schumann, que va predir matemàticament la seva existència en 1952, tot i ser observada per primera vegada per Nikola Tesla i formar la base del seu esquema per a transmissió d'energia i comunicacions sense fils. La primera representació espectral d'aquest fenomen va ser preparat per Balser i Wagner en 1960. La diferència de potencial entre el ionosfera i la de la Terra es manté per l'acció de les descàrregues dels llamps de les tempestes. A la cavitat de la ionosfera de la Terra, el camp elèctric i la conducció del corrent en l'atmosfera inferior estan controlades principalment per ions. Els ions tenen paràmetres característics com ara la mobilitat, el temps de vida, i la taxa de generació que varien amb l'altitud. El Ressonància Schumann és un conjunt de pics espectrals en la part de ELF de l'espectre del camp electromagnètic de la Terra.




La ressonància Schumann es deu al fet que l'espai entre la superfície de la Terra i la ionosfera conductora actua com una guia d'ones. Les reduïdes dimensions de la Terra causen que aquesta guia d'ones actuï com una cavitat ressonant per a les ones electromagnètiques. La cavitat és, naturalment, excitada per l'energia dels llamps. Una anàlisi teòrica del misteriós "Raig de la Mort" de Tesla va ser també presentat per Toby Grotz (1991). Examinant acuradament expedients històrics, aquest disseny de 1937 va ser probablement el primer intent de construir un dispositiu de raig de partícules d'alt voltatge. Una esfera de metall, de cinc metres de diàmetre, carregada a 60 milions de volts podria projectar un raig de partícula carregat amb alta energia fins a 60 quilòmetres a través de l'aire en una direcció donada. El 1991, Oliver Nichelson resumir dos dels més tardans dissenys de Tesla, incloent un disseny d'un Dínamo Unipolar en forma de turbina per a una màquina que pot continuar produint electricitat després d'haver estat desconnectada d'una font externa d'energia. Aquest paper és també important perquè també descriu la "Bobina de Tesla per a Electro-Magnètiques" patentada en 1893. A principis del segle XX, el Dr. Thomas Henry Moray, de Salt Lake City, va produir el seu primer dispositiu per obtenir energia de les oscil·lacions de meta-freqüència del mateix buit de l'espai. Eventualment, Moray va poder produir un dispositiu d'energia lliure, que pesava seixanta lliures i produïa 50.000 watts d'electricitat durant diverses hores. Irònicament, encara que va demostrar el dispositiu repetidament a científics i enginyers, Moray va ser incapaç d'obtenir fons per desenvolupar el dispositiu per a una central d'energia elèctrica que produiria corrent elèctric a escala massiva. Com Tesla, Moray es va enfrontar amb aquells que tenien el "monopoli de l'energia", que no estaven disposats a compartir. Quan era un noi jove, Moray havia estat profundament inspirat per Nikola Tesla. Moray estava especialment entusiasmat per les afirmacions de Tesla sobre l'energia lliure i el seu èmfasi sobre freqüències en la matèria de l'univers. Quan Moray va acabar l'escola secundària, va anar a estudiar a l'estranger i es va doctorar en Enginyeria Elèctrica de la Universitat d'Uppsala, Suècia, el 1914.


Moray al principi va teoritzar que l'energia estava venint des de l'interior de la Terra. A través d'experimentació contínua, i malgrat els dubtes de la comunitat científica, Moray va descobrir que l'energia no estava venint de l'interior, sinó d'una font externa, lluny de la Terra. L'energia venia en onades contínues, com les ones del mar, més durant el dia que durant la nit. En aquest temps, Moray va obtenir la suficient energia com per encendre un llum. Ell va definir la font d'energia venint del cosmos a la Terra i radiant de tornada al seu origen. Al voltant de 1920, Moray va produir el seu primer dispositiu elemental que subministrava energia elèctrica mesurable, i va continuar treballant diligentment en dispositius d'energia. En les dècades dels 20 i 30, va millorar contínuament els seus dispositius, particularment rl seu tub detector, l'únic secret real del dispositiu, segons el mateix Moray. En el seu llibre, "The Sea Of Energy In Which The Earth Floats" (El Mar d'Energia en el qual flota la Terra), Moray presenta evidència documentada que ell va inventar la primera vàlvula tipus transistor en 1925. En el seu tub detector d'energia lliure, Moray aparentment va usar, dins del mateix tub, una variació de la seva idea de transistor: una petita pilota recoberta d'una barreja de zinc triboluminiscente, un material semi-conductor, i un material radioactiu. Canalitzant les ones d'energia per mitjà d'una antena, en ser instal·lat, connectat a terra, i després sintonitzat, el dispositiu obtindria energia elèctrica. Els resultats d'aquesta experimentació van provar que la generació d'energia no es va originar des de l'interior del dispositiu. El dispositiu, mitjançant la canalització de l'energia radiant, va produir fins a 50.000 watts d'energia i va funcionar durant llargs períodes de temps. Segons Moray, els raigs còsmics de l'espai, altament energitzats, són detectats per la màquina, la qual està en ressonància sub-harmònica amb aquesta alta freqüència d'energia, i converteix aquest nivell d'energia en una forma útil d'electricitat.




No obstant això, l'ús per Moray del terme "raig còsmic" no és necessàriament el mateix que aquell de la física moderna, sinó, de fet, és el mateix que l'actual concepte d'energia de punt zero del buit. En física, l'energia del punt zero és l'energia més baixa que un sistema físic mecànic quàntic pot posseir, i és l'energia de l'estat fonamental del sistema. El concepte de l'energia del punt zero va ser proposat per Albert Einstein i Otto Stern en 1913, i va ser cridada en un principi "energia residual". El terme energia del punt zero és una traducció de l'alemany Nullpunktsenergie. Tots els sistemes mecànic quàntics tenen energia de punt zero. El terme emergeix comunament com referència a l'estat base de l'oscil·lador harmònic quàntic i les seves oscil·lacions nul·les. En la teoria de camps quàntica, és un sinònim de l'energia del buit o de l'energia fosca, una quantitat d'energia que s'associa amb la vacuïtat de l'espai buit. En cosmologia, l'energia del buit és presa com la base per a la constant cosmològica. A nivell experimental, l'energia del punt zero genera l'efecte Casimir, i és directament observable en dispositius nanomètrics. A causa de que l'energia del punt zero és l'energia més baixa que un sistema pot tenir, no pot ser eliminada d'aquest sistema. Un terme relacionat és el camp del punt zero, que és l'estat d'energia més baix per a un camp, el seu estat base, que no és zero. Moray va preveure que tot l'espai estava ple amb vibracions d'una tremenda alta freqüència, aportant immenses i incalculables quantitats d'energia pura. El preveure un Univers dinàmic, com una turbulenta font de gran energia, tal com les onades de l'oceà comporten energia. Aquesta idea també la compartia Tesla. L'aplicació de la patent de Moray, que mai va ser concedida, va ser arxivada el 13 de juliol de 1931, molt abans de l'arribada del transistor dels Laboratoris Bell. Moray va demostrar amb èxit el dispositiu d'energia radiant a professors d'enginyeria elèctrica, congressistes, dignataris i altres visitants al seu laboratori.


Moray fins i tot va moure el dispositiu diverses milles fora, al camp, lluny de totes les línies d'energia, per provar que ell no estava simplement sintonitzant clandestinament amb una certa part del seu laboratori. Diverses vegades va permetre a investigadors independents que desmuntessin completament el dispositiu i el tornessin a muntar, perquè poguessin ells mateixos reactivar-lo. En totes les proves va tenir èxit demostrant que el dispositiu podia produir energia sense haver de sortir l'energia d'un altre dispositiu o endoll exterior d'energia. Segons la documentació, ningú va ser alguna vegada capaç de provar que el dispositiu era fraudulent o que Moray no havia aconseguit exactament el que afirmava. D'altra banda, els registres estan plens de declaracions signades per físics, enginyers elèctrics i científics que van arribar al laboratori de Moray com escèptics i es van anar convençuts que Moray havia tingut èxit en obtenir energia d'una font universal, que podria produir corrent d'energia lliure . Però, malgrat el seu èxit, l'Oficina Nord americana de Patents es va negar a concedir una patent. Primer, perquè el dispositiu usava un càtode fred en els tubs (l'examinador de la patent ha afirmat que era de coneixement comú que un càtode escalfat era necessari per obtenir electrons) i segon perquè no va identificar la font de l'energia. Tota mena de patents i dispositius inaplicables van ser també presentats com sent infringits o copiats pel treball de Moray. Cadascuna d'aquestes objeccions van ser pacientment contestades per Moray. No obstant això, la patent encara no ha estat publicada, encara que la família de Moray encara manté disponible l'aplicació de la fallida patent. Segons l'escriptor Tom Bearden, un dels esforços de Moray per desenvolupar la màquina implicava una associació amb l'Agència d'Electrificació Rural (AER) durant un curt període abans de la Segona Guerra Mundial. En aquest temps, el AER estava aparentment infiltrada en els més alts nivells per simpatitzants comunistes. Es diu que aquests executius urgien contínuament a Moray perquè lliurés tots els detalls del dispositiu a la Unió Soviètica, i fins i tot van arreglar la visita de científics soviètics d'alt nivell al laboratori de Moray, per veure el dispositiu en funcionament.




Es pensa que, a causa dels tractes de Moray amb el AER, part del seu important treball va ser obtingut clandestinament per la Unió Soviètica. Bearden especula que el treball de Moray va inspirar als soviètics per desenvolupar els anomenats amplificadors del hiperespai, que van ser més tard usats en el seu armament psicotrònic. La psicotrònica és el terme sota el qual s'agrupen algunes de les tècniques utilitzades en la parapsicologia per interpretar alguns fenòmens paranormals d'acord amb les teories del bioelectromagnetisme. Es basa en la utilització d'un tipus d'energia que es produeix suposadament per la interacció d'energies psíquiques i atòmiques. Les primeres provinents del psiquisme dels éssers vius i les segones del bioplasma o camp estructurat de les formes. En l'actualitat el terme és usat principalment per grups teosóficos i practicants de ciències ocultes i esoterisme. Moray es va alarmar molt per les contínues temptatives dels seus contactes en el AER per posar el dispositiu en mans dels soviètics i va concloure que s'havia involucrat amb un grup governamental ple de radicals i reaccionaris. Com Tesla, Moray va arribar a estar preocupat que hi hagués un pla per robar-li l'aparell. Potser a causa de les seves sospites, Moray va ser ferit per un tret de bala en el seu propi laboratori, el 2 de març de 1940. Cap detall ha emergit de qui va disparar ni si Moray va ser un blanc intencionat o accidental. Moray finalment va finalitzar la seva associació amb l'AER al febrer de 1941. Malauradament, el dispositiu bàsic de Moray va ser destruït el 1939 per un home que volia que Moray divulgués completament el funcionament intern i la construcció del dispositiu. En l'època de Moray no existia cap teoria per predir que l'espai buit contenia prodigioses quantitats d'energia. Els seguidors moderns de la geometrodinámica quàntica asseguren la veritat de la visió original de Tesla. Des de fa algun temps s'ha destacat el treball en Geometrodinámica del físic nord-americà John Wheeler, el qual, denotant el seu entusiasme, va arribar a expressar la seva creença que "no hi ha res més al món que espai corbat i buit". No obstant això, desafortunadament per als que desitjaven l'èxit de tan bella suposició, el que anaven mostrant els fets apuntaven a la impossibilitat d'una geometrització anàloga a la de l'obtinguda per la gravitació. El mateix John Wheeler és qui ha proposat, que la matèria primera de l'univers no era com pensava Einstein i, abans que ell, WK Clifford, l'espai i la seva geometria.


Wheeler, segons el seu criteri, explica com la deficiència de la tesi geomètrica sobre el material de construcció de les partícules i de tota la resta, ha anat conduint al rebuig que la geometria va ser primer i després va ser quantitzada. Per contra, addueix que principis quàntics com el d'incertesa es van erigir com inherents a la naturalesa i després van sorgir la geometria i les partícules. Afirma el físic anglès que el món és de per si un món quàntic. Un sistema clàssic només s'obté com a límit per a nombres quàntics grans. El físic rus Andrei Sakhàrov sustenta criteris semblants als de John Wheeler. Ara nosaltres sabem que un centímetre cúbic de pur buit conté suficient energia per condensar-la en 1.080-10.120 grams de material. La major part de la tesi de Tesla i Moray, que el buit mateix conté energia il·limitada, és avui acceptada. Amb l'alt preu del petroli, que a més és una font no renovable, i la creixent preocupació pel nostre medi ambient, el concepte d'un automòbil elèctric està novament sent considerat pels fabricants més importants d'automòbils. Malauradament, el problema amb el pes de la bateria i l'emmagatzematge d'energia elèctrica encara fan dels automòbils elèctrics cosa econòmicament poc operativa. En un article d'Arthur Abrom per al diari Dallas Morning News, va ser assenyalat que els automòbils elèctrics era una de les alternatives considerades. I aquesta manera de propulsió va gaudir d'un breu i curt regnat. En els primerencs dies del desenvolupament automobilístic, la propulsió elèctrica va ser considerada i utilitzada. Un automòbil elèctric posseïa molts avantatges que no podien oferir els sorollosos i contaminants automòbils de gasolina. Sobretot hi ha el absolut silenci que un experimentava quan es manejava un vehicle amb propulsió elèctrica. Un li donava volta a una clau, pressionava l'accelerador, i el vehicle es movia instantàniament. Sense cap soroll de l'encesa, sense bombar gasolina mitjançant l'accelerador i sense l'acoblament de la vàlvula reguladora. Un simplement donava volta a l'interruptor d'encesa i ja corria l'automòbil. Si un desitjava augmentar la velocitat, simplement pressionava l'accelerador. Deixant anar l'accelerador s causava que el vehicle immediatament fos més poc a poc. Un estava sempre amb el control total. No és difícil entendre per què aquests vehicles eren tan populars fins a 1915.




El gran desavantatge d'aquells automòbils, abans i encara avui, era la seva poca autonomia i la necessitat de recarregar les bateries cada nit. Tots aquests vehicles elèctrics usaven una sèrie de bateries i un motor de corrent directa. Les bateries requerien una constant recàrrega i l'autonomia de viatge estava restringit fins a unes 100 milles (molt semblant a les limitacions actuals). Moltes empreses que actuaven en entorns urbans van començar a comprar vehicles de repartiment que eren accionades elèctricament. Eren silenciosos i no emetien contaminants. Eren gairebé l'automòbil perfecte. El manteniment era mínim en vehicles accionats elèctricament. I hi havia pocs mecànics i tallers en funcionament a principis dels 1900s. Així doncs, l'entorn urbà semblava apostar per l'automòbil elèctric. Però van succeir dos fets que van baixar la popularitat de l'automòbil elèctric. Un era l'anhel subconscient per la major velocitat, que va afectar la majoria d'entusiastes de l'automòbil d'aquella era. Els vehicles elèctrics no podien aconseguir velocitats superiors als 45 o 50 milles per hora, ja que això hagués descarregat les bateries ràpidament. Només les velocitats de 25 a 35 milles per hora podien ser mantingudes regularment. La velocitat normal de conducció, depenent de les condicions del trànsit, era de 15 a 20 milles per hora, segons els estàndards entre 1900 i 1910. Aquesta era una velocitat límit acceptable que es podia obtenir amb un vehicle elèctric. A més, l'automòbil elèctric no podia adaptar-se per utilitzar el motor polifàsic de corrent altern de Tesla. Llavors, gairebé sobtadament, al voltant de 1915, l'automòbil elèctric es va convertir en tot un record. En 1931, sota el finançament de Pierce Arrow i George Westinghouse, va ser seleccionat per ser provat en les terres de la fàbrica a Buffalo, NY.


El motor de combustió interna estàndard va ser tret per instal·lar un motor elèctric de 80hp a 1800 rpm. El motor de corrent altern mitjana tenia 40 polzades de llarg i 30 polzades de diàmetre, i els extrems dels conductors d'energia van ser deixats a l'aire, sense font externa d'energia. En el temps acordat, Nikola Tesla va arribar al lloc i va inspeccionar l'automòbil Pierce-Arrow. Després va anar a una botiga local de ràdio i va comprar un grapat de tubs, filferros i resistències. Va ser muntada una caixa que mesurava 24 polzades de llarg, 12 polzades d'ample i sis polzades d'alt, cobrint el circuit. La caixa va ser llavors col·locada al seient davanter i amb els seus cables connectats al motor, refredat per l'aire. De la caixa sortien dues barres. Tesla es va ficar al seient del conductor, va empènyer les dues barres, va declarar, "ara tenim energia" i va posar l'automòbil en marxa. Aquest vehicle, accionat per un motor de corrent altern, va ser conduït a velocitats de 90 milles per hora, funcionant millor que qualsevol motor de combustió interna d'aquells dies. Una setmana es va invertir en provar el vehicle i diversos diaris a Buffalo van registrar aquestes proves. Quan li preguntaven d'on venia l'energia, Tesla va contestar, "dels èters voltant nostre". Moltes persones van suggerir que Tesla estava boig i, d'alguna manera, lligat a forces sinistres de l'univers. Això el va molestar molt, va treure la seva misteriosa caixa del vehicle i va tornar al seu laboratori a la ciutat de Nova York. El seu secret, pel que sembla, va morir amb ell. S'especula que Tesla era capaç d'atrapar el camp magnètic de la Terra que envolta el nostre planeta. I ell, d'alguna manera, va ser capaç d'extreure tremendes quantitats d'energia tallant aquestes línies de força o causant que es multipliquessin. La naturalesa exacta d'aquest aparell roman encara en el més rigorós misteri.




El any 1969, Joseph R. Zubris va prendre el seu Mercury del 1961 i li va treure el motor intern de combustió. Llavors va instal·lar un motor elèctric com a font d'energia. El seu sistema va duplicar l'eficiència elèctrica del motor elèctric quan estava operant. L'oficina nord-americana de Patents li va atorgar una patent, però ningú semblava estar interessat. I el seu sistema encara no està al mercat. En els anys 70 (del segle XX), un inventor va usar un generador Ev-Gray, que intensificava la corrent de la bateria, permetent al motor carregar bateries separades per operar el dispositiu amb petitíssimes corrents. El dispositiu va ser provat en l'Institut Crosby d'Investigacions de Beverly Hills, Califòrnia. Un motor EMA de 10 cavalls de força va córrer durant més d'una setmana (9 dies) amb quatre bateries estàndard d'automòbil. Els inventors van estimar que un motor elèctric de 50 cavalls de força podria viatjar 300 milles a 50 milles per hora, abans de necessitar recàrrega. El Dr. Keith E. Kenyon va descobrir una discrepància en les lleis normals i llargament acceptades relacionades amb els imants de motors elèctrics. El Dr. Kenyon va demostrar la seva invenció davant molts científics i enginyers en 1976, però la reacció d'aquests va ser depriment. Encara que van admetre que el dispositiu del Dr. Kenyon funcionava, no van veure cap o molt poca aplicació pràctica a aquest. L'última font per a un automòbil reeixit, elèctricament accionat, seria tenir un motor elèctric que no requerís una font externa d'energia. Sona impossible, perquè viola tots els pensaments científics actuals. No obstant, ha estat inventat, i al Sr. HR Johnson se li ha estès una patent de tal dispositiu el 24 d'abril de 1979. Aquest nou disseny, encara que originalment suggerit per Tesla en 1905, és un motor d'imants permanents. El Sr Johnson ha ajustat una sèrie d'imants permanents en el rotor i una altra sèrie, amb espaiament variable, en l'estator. Un simplement ha de moure el estator a la seva posició i la rotació del rotor comença immediatament.


La patent de Johnson diu: "La invenció és dirigida al mètode d'utilitzar els girs imparells dels electrons en ferro-magnètica i altres materials, com a font de camps magnètics per produir energia sense que passi cap flux d'electrons en conductors normals, així com motors de imants permanents per utilització d'aquest mètode per produir una font d'energia". A la pràctica, aquest invent es basa en el gir d'electrons passant dins d'imants permanents, que són usats per produir una font d'energia solament a través de les característiques superconductores d'un imant permanent. I el flux magnètic creat pels imants és controlat i concentrat per orientar les forces magnètiques generades, de manera que facin un treball continu, tal com el desplaçament d'un rotor respecte a un estator. La sincronització i orientació de forces magnètiques especials en els components del rotor i l'estator, produïts per imants permanents en un motor, és aconseguida amb l'apropiada relació geomètrica dels components. Els enginyers de Hitachi Magnetics Corp, a Califòrnia, van declarar que el funcionament d'un motor únicament mitjançant imants és factible i lògic, però la política de l'empresa feia inviable la recerca del desenvolupament d'un motor d'imants o qualsevol dispositiu que competís amb els càrtels d'energia. De fet, sembla que aquests dispositius han estat deliberadament eliminats o mantinguts en llocs secrets, per prevenir qualsevol competència de màquines que poden generar energia sense una font externa de combustible. Aquestes invencions traurien als grans càrtels de petroli i altres fonts d'energia fora del gran negoci de l'energia.




Segons els diaris personals de Tesla, estranyes transmissions de veu, escoltades a través del seu receptor especial de ràdio, discutien l'escalfament del planeta mitjançant contaminants atmosfèrics, causat per fonts naturals o provocat per l'home. I aquesta afirmació de Tesla li va causar molts problemes entre la comunitat científica, molt escèptica sobre aquests temes. Tesla també va tenir la impressió que les veus desconegudes recolzaven aquest escalfament, i poguessin realment haver accelerat el procés mitjançant l'estimulació del desenvolupament del motor de combustió interna. Tesla pot bé haver estat el primer humà en saber sobre el que avui en dia es refereix com "Escalfament Global" i "Efecte Hivernacle". Tesla, convençut que les veus que estava rebent eren d'una font hostil extraterrestre, va començar un esforç concertat per desenvolupar un mitjà d'energia que no usés la crema de fusta o combustibles fòssils. Una font d'energia que fos neta i il·limitada, i que no produís contaminants, almenys fets per l'home, que omplissin l'atmosfera i causessin la retenció de la calor del sol. Tesla va ser el primer a tindre consciencia d'un dels temes més controvertits en els cercles de la teoria de la conspiració, com Alternativa Tres i la destrucció de la Terra!


Fonts:

  •  Tim Swartz - Els Diaris Perduts de Nikola Tesla
  •  Margaret Cheney - Nikola Tesla, El geni a qui li van robar la llum
  •  Margaret Cheney - Tesla Man out of Time

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada