divendres, 13 de febrer del 2015

Anècdota en un examen

Detall ampliat de la nota fatídica
Quan un comença a remenar papers antics, sempre surt quelcom que quasi se te n’havia anat del cap.


Intentant ajuntar tots els escrits dels anys d’estudis del peritatge, he trobat un full d’examen que no vaig arribar a presentar quan els recollien al final del temps donat.
Va ser durant el curs 1963-1964, el tercer d’especialitat. En un dels exàmens, al meu costat s’asseia l’Aguareles, vaja, en Miguel Ángel Aguareles Anoro, per ser del tot exactes. No recordo si jo vaig “inspirar-me” en el seu escrit, o va ser a l’inrevés. Més aviat seria el primer supósit.

El professor que ens vigilava va fer bé la seva feina, i ens va enxampar. Va escriure una nota al meu full d’examen, una nota que diu: Ojo! Ver ejercicio… Aguareles. (Una part no s’acaba de comprendre). Crec recordar que al seu full no hi va escriure res, per aquest motiu és que, abans he dit que era jo qui havia copiat d’ell.
El full de l'examen.    Mides: 218 x 319 mm

Per sort jo tenia un full en blanc, i com sigui que encara faltava bastant de temps per acabar l’examen, vaig tornar a escriure l’anunciat, càlculs, etc., i el vaig entregar en lloc de què portava la nota fatídica, que el vaig amagar i emportar-me. Avui és un bon record.

L’argument d’aquestes línies em porta a pensar que copiar, les “chuletas”, i tants altres procediments, podria ser l’argument d’un article complet. Clar que, no sé si algú podria atrevir-se a fer-ho.

Hi ha algú que ho vol fer?

Nota final complementària: En Miguel Ángel, no està recollit en el nostre llistat d’alumnes. Cercant a Internet, a l'Hemeroteca de La Vanguardia, hi ha una necrològica amb el mateix nom complet, segons la que va morir el dia 10 de gener de l’any 2010, a l’edat de 67 anys. És molt possible que fos ell. Després de l’Escola Industrial, va coincidir amb mi, treballant un curt període de temps, a Aplicaciones Eléctricas Serra, l’any 1966 o 1967. Després, no n’he sabut res més.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada